Om Hanne
I 2014 afsluttede jeg uddannelsen som DK-Kinesiolog ®RAB. Siden da har jeg vha. Kinesiologi med stor glæde og succes hjulpet både børn og voksne videre i deres udvikling.
Tidligere skolelærer
Jeg har arbejdet som folkeskolelærer i vældig mange år. Som lærer var jeg så heldig at kunne anvende Kinesiologi i mit arbejde med børnene. Undervisningsministeriet har nemlig godkendt Kinesiologi som en metode, der kan anvendes i den danske folkeskole.
Kinesiologi stod flere år igennem på mit skema. Her var jeg sammen med elever, der med forældres samtykke deltog i forløb med Kinesiologi.
Det gav utrolig god mening at kombinere mit job som lærer med Kinesiologi. Nogle elever fik stor hjælp til at udvikle læsningen. Andre fik styrket hukommelsen, så den svære indlæring af bogstaver endelig kunne lykkes. Motivation, koncentration, selvværd, kammeratskab og uønsket adfærd var ligeledes på programmet adskillelige gange.
Erfaringer med ordblinde
Som skolelærer har en væsentlig opgave gennem mange år været at hjælpe elever med faglige problemer i faget dansk. Ordblinde elever har været blandt de elever, der har fået faglig støtte og kinesiologisk hjælp.
I en periode var jeg tilknyttet Hovedstadens Ordblindeskole i København, hvor jeg underviste voksne ordblinde.
Motivationen for at arbejde med ordblinde er stor, også fordi der er ordblindhed i min egen familie.
I 2012 tog jeg den kinesiologiske overbygning ”Genlæring for ordblinde”. Genlæringsforløbet rummer behandlinger, der stimulerer forskellige funktioner i hjernen. Derudover arbejdes der med bearbejdning af gamle følelser som fx utilstrækkelighed og nederlag.
Efteråret 2020 gennemførte jeg modulet ”Skriftsproglige vanskeligheder relateret til dysleksi” i diplomuddannelsen “Ordblindelærer i grundskolen”.
Mine erfaringer med at hjælpe børn og unge med skoleproblemer spænder vidt. Det er en stor glæde at hjælpe børn og unge godt videre og gøre en afgørende forskel for dem.
Kinesiologi er min passion
Kinesiologi er mit helt store drive. I en stor del af min fritid beskæftiger jeg mig med Kinesiologi på den ene eller anden måde. Jeg er nysgerrig, videbegærlig og sidder ofte og studerer, afprøver ny læring eller deltager i spændende Kinesiologikurser og -konferencer, der kan berige mine klienter og mig selv endnu mere.
Jeg har i 2020 kastet mig over Kinesiologien i større skala. Jeg arbejder ikke længere som skolelærer og har nu fuld tid til at hjælpe endnu flere børn godt videre i deres skoleliv.
Som Kinesiolog har jeg fornøjelsen af både børn og voksne, der kommer med forskellige problemer. Jeg værdsætter samværet og samarbejdet med både små og store. Det er en fantastisk gave at opleve, hvordan mine klienter udvikler sig følelsesmæssigt, mentalt og fysisk.
Instruktør og underviser i Kinesiologi
I mange år har jeg været lærer, og jeg elsker at lære fra mig. Derfor har jeg helt naturligt valgt at blive instruktør i 4 Kinesiologi-former:
- Forløsning af fastlåste følelser (2021)
- Kropsafbalancering (2018)
- Indlæringskinesiologi (2018)
- Dominansprofiler (2016)
- Pædagogisk Kinesiologi (2013)
Jeg nyder at viderebringe min viden om Kinesiologi og instruere i fantastiske teknikker. Og det glæder mig hver gang at opleve det personlige udbytte, som mine kursister får med i bagagen.
Sådan er jeg privat
Jeg bor i Værløse sammen med min familie. Jeg elsker socialt samvær og nyder bl.a. at spille hyggelige brætspil. Derudover kan jeg lide at nørde med mit fagområde. Og så nyder jeg at opholde mig i den skønne natur.
Aktivt medlem af foreningen DANSKE KINESIOLOGER
MINE KINESIOLOGI UDDANNELSER
Fødselsenergi, livsstart og livsenergi | 2023 |
Matrix | 2022-2023 |
Go with the Flow | 2022 |
Golden Age Masterclass | 2019 |
Touch for Health | 2017 |
Indlærings Kinesiologi | 2017 |
Allergifrihed | 2017 |
Kinergetics 1-7 | 2014-2016 |
Success i Klinikken | 2016 |
The Dominance Factor | 2016 |
Edu-K Indepth | 2016 |
Test af kosttilskud | 2016 |
Return to love | 2016 |
Balancing Nutrition and Toxicity | 2015 |
Physiological basis of learning | 2015 |
Transforming the DNA-Memories | 2015 |
Working with the Matrix | 2014 |
Tankefelt-terapi | 2013 |
Fastløste følelser | 2013 |
Dysleksi | 2012 |
Neurotransmittere | 2012 |
Seeing Things Differently | 2012 |
Touch for Health metaforer | 2012 |
Face Language | 2010 |
Healing Principles | 2010 |
Blueprint | 2009 + 2013 |
Kropsafbalancering | 1994 + 2009 |
Hjernen 1-2-3 | 2008-2011 |
One Brain / Pædagogisk Kinesiologi | 2008 |
Understanding Kinesiology | 2008 |